رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بازدید از امامزاده عباس(علیه السلام) ساری گفت : بقاع متبرکه یکی از سنگر های مهم در مقابله با استکبار جهانی است.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اصفهان در مجلس در بازدید از امامزاده عباس(علیه السلام) ساری اظهار داشت: یکی از سنگر های مهم در مقابله با استکبار و سلطه جهانی همین بقاع متبرکه و مراکز فرهنگی آنهاست.
 
وی افزود: استکبار جهانی با استعمار فکری ، اذهان آحاد جوانان ما را از لحاظ اعتقادی با نشر اکاذیب و القاء شبهات سست کرده و جامعه را از اسلام و دین و اهل بیت (علیهم السلام) جدا می کند و نقش بقاع متبرکه در مقابله با این عمل استکبار ، بسیار موثر است.
 
حجت‌الاسلام سالک در ادامه با تشکر از عملکرد فرهنگی خوبی که سازمان اوقاف در امامزادگان انجام شده است گفت: این برنامه های فرهنگی نشانگر یک مقابله سخت با استکبار جهانی است زیرا وقتی جوان و نوجوانی اینجا با معارف قرآنی آَشنا شود، این در حقیقت همانند تیری است که به قلب دشمن و سینه آمریکا و اسرائیل اصابت می کند که نمونه آن، امروز در امامزاده عباس (علیه السلام) ساری مشاهده گردید.
 
وی گفت: هرچه حضور جوانان در این اماکن که سنگر هستند تقویت شود قدرت مقابله و مقاومتشان بیشتر می گردد.
 
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه گسترش بیابد دو نتیجه را در پی خواهد داشت: اول ارتقاء فهم اعتقادی ،اخلاقی و عملی جامعه در پناه قرآن و عترت و دوم نا امیدی دشمنان اسلام.
 
وی با اشاره به مشکلات پیش راه اوقاف اظهار داشت: با توجه به مشکلات اعتباری و همچنین تخصیص اعتباری ضعیف ، سازمان اوقاف و امور خیریه بسیار جهادی وارد عمل شده و عملکرد قابل قبولی داشته است و این قابل تقدیر است.
 
سالک با تاکید بر ورود سایر مسئولین دستگاههای فرهنگی کل کشور و حمایت از اوقاف ادامه داد: در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم تصمیمات خوبی را برای اوقاف در چندین حوزه قرآنی ، غنی سازی اوقاف و مباحث آموزش در سطح کل کشور صورت گرفته است.
 
در پایان بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از امامزاده عباس (علیه السلام) ساری ، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گزارشی از عملکرد اداره کل اوقاف مازندران در حوزه های فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه ارائه کرد.
/2759/